Novetats

Font: Barcelona Activa

Font: Barcelona Activa

Última modificació: 28/05/2014

Barcelona se situa com la sisena ciutat del món amb millor marca

La capital catalana ocupa aquesta posició en el rànquing Guardian Cities Global Brand Survey 2013, per davant de ciutats com San Francisco, Dubai o Chicago.

La classificació, publicada pel diari britànic The Guardian i elaborada per l'empresa de consultoria de marques Saffron, mostra les 20 ciutats del món amb la marca de ciutat més potent del 2013. Per a la seva elaboració s'han tingut en compte els serveis, el clima, les infraestructures (especialment els transports), la seguretat i la prosperitat econòmica de les ciutats. També les mencions a les xarxes socials i als mitjans de comunicació.

Los Angeles encapçala la llista, seguida de Nova York, Londres, París i Seül . Barcelona se situa en la sisena posició. Al seu darrere hi ha Rio de Janeiro, San Francisco, Las Vegas i Dubai, que tanquen el Top 10. La capital catalana és la tercera ciutat europea del rànquing i la primera del sud d'Europa. 

La consultoria valora com les ciutats utilitzen els seus actius. Per exemple, Singapur, és una hub  del transport i això és reflecteix en la classificació, i Mumbai des de fa molt poc explota la ciutat com a marca i ho està fent molt bé. 

Aquesta i d'altres classificacions internacionals confirmen la tasca que s'està portant a terme des de Barcelona per donar a conèixer els seus potencials com a referent de ciutat que combina una extensa i potent xarxa d'infraestructures i serveis i oportunitats per emprendre, amb una excel·lent climatologia i una àmplia oferta cultural. 


Guardian Cities Global Brand Survey 2013 (en anglès) 

Veure totes les novetats

Consulta el últims butlletins informatius

Informa’t-en

Subscriu-te al butlletí Barcelona Negocis si vols rebre periòdicament informació sobre l'actualitat econòmica a Barcelona.