Novetats

Font: European Cities Marketing Benchmarking Report 2012

Font: European Cities Marketing Benchmarking Report 2012

Última modificació: 19/09/2012

Barcelona es consolida com un dels grans destins urbans d'Europa

Segons el prestigiós informe 'European Cities Marketing Benchmarking Report 2012', la capital catalana és actualment la quarta ciutat del continent en turisme internacional.

La capital catalana es consolida entre els principals destins turístics d'Europa, posicionant-se en quart lloc, només al darrera de Londres, París i Roma. Així ho posa de manifest l'informe European Cities Marketing Benchmarking Report 2012, elaborat per la Universitat de Viena, que també afirma que Barcelona és la metròpoli que més pernoctacions (nits d'hotel) va guanyar el 2011. 

Es tracta d'un augment del 15% en nits d'allotjament i un creixement absolut d'1,6 milions de pernoctacions (fins arribar als 12,6 milions). Aquestes dades l'avalen com la ciutat amb un major increment de pernoctacions durant el 2011. A continuació s'hi troben grans ciutats com Roma, que va créixer el 8,8%; Praga, que ho va fer un 9,4%, i Madrid, amb l'11,8%.

En el rànquing general de creixement, després de Barcelona hi ha, a més de les citades Roma, Praga i Madrid, Palma de Mallorca, París, Berlín i Viena. Als llistat de xifres absolutes —amb totals de nits reservades— darrera de la quarta plaça de la capital catalana s'hi ubiquen Praga, Viena, Berlín, Madrid i Amsterdam. 

La marca 'Barcelona': una projecció internacional d'èxit 

Barcelona forma part de les principals destinacions dels turistes europeus. Per exemple, a Alemanya, la capital catalana va ser el destí urbà que més va créixer el 2011 en percentatge (20,7%) i volum total. A Itàlia, la ciutat comtal va ser tercera (darrera de Londres i París) en volum total de pernoctacions (8,5% del total), mentre que a França van tenir Barcelona com a segona meta, només al darrera de Londres. 

Precisament al Regne Unit, Barcelona va obtenir la quarta plaça i va representar un 6,2% dels seus 18 milions de nits d'hotel dels seus habitants a Europa. 

La capital catalana també és un destí en auge als Estats Units, on ocupa el segon lloc després de París amb un creixement del 14,7% respecte anys anteriors. Així mateix, en volum global de pernoctacions, la ciutat és el tercer destí europeu per als nord-americans, darrera de Londres i París i per sobre de Madrid. 

Finalment, entre els 6 milions de pernoctacions generades pel Japó a Europa, Barcelona ocupa la quarta posició en el rànquing.

European Cities Marketing Benchmarking Report 2012

Veure totes les novetats

Consulta el últims butlletins informatius

Informa’t-en

Subscriu-te al butlletí Barcelona Negocis si vols rebre periòdicament informació sobre l'actualitat econòmica a Barcelona.